- Product update
- 27 september 2018
- Leestijd: 2 minuten
Bank in een nieuw jasje én op je mobiel!
Voor iedere ondernemer is het belangrijk om inzicht te hebben in de inkomsten en uitgaven. Het onderdeel Bank in Moneybird speelt hierin een belangrijke rol om de binnengekomen transacties te kunnen koppelen aan facturen, openstaande documenten of categorieën.
Zoals je misschien al hebt gemerkt, hebben we naast het automatisch koppelen een aantal visuele wijzigingen doorgevoerd aan het onderdeel bank. Daarnaast is er ook een primeur: het onderdeel Bank is vanaf nu ook beschikbaar op je mobiel!
Beter overzicht in alle transacties #
Met deze visuele update focussen we op het overzichtelijker maken van het koppelen van transacties aan openstaande documenten en categorieën. Door slimmer gebruik te maken van de beschikbare ruimte, kunnen we meer informatie over de transactie en de gekoppelde boeking tonen in het overzicht. Sinds een langere tijd zijn de BIJ en AF aanduidingen bij de bedragen vervangen voor + en -, zodat de transactielijst makkelijker scanbaar is.
De pop-up voor het zoeken naar suggesties is gerestyled en consistent met andere onderdelen van Moneybird.
Overal snel transacties verwerken #
Bovenaan het verlanglijstje van vele Moneybird-gebruikers staat het verwerken van banktransacties via je mobiel. Mede door de restyle die we hebben doorgevoerd is het nu mogelijk om banktransacties via je mobiel te verwerken.
Het verwerken van banktransacties op je mobiel kan op twee manieren:
* Via de webbrowser op je smartphone kun je met alle pakketten het onderdeel bank gebruiken. Uitproberen? Log dan direct in.
* Met de nieuwste versie van onze mobiele apps op Android en iOS, als je het €30,- pakket of het gratis proefpakket gebruikt. In de overige pakketten is het verwerken van banktransacties vanuit de Android of iOS App niet mogelijk omdat we, net zoals bijvoorbeeld Spotify en Netflix (opent in nieuw tabblad), onze dienst betaalbaar willen houden voor ondernemers en de abonnementen rechtstreeks willen incasseren zonder gebruik te maken van billing in de App stores.
Verbeterde matching #
Niet alleen de interface is onder handen genomen, ook het achterliggende algoritme om transacties aan facturen en documenten te koppelen heeft een flinke oppepper gehad. Achter de schermen hebben we door middel van intensief testen de matching van banktransacties significant weten te optimaliseren. Voor ongeveer 85% van de transacties wordt direct de goede suggestie gegeven of wordt er een automatische koppeling gemaakt.
Bedankt voor de goede feedback die we hebben gehad, zo maken we het leven van de ondernemer weer een stukje eenvoudiger!