- Product update
- 28 mei 2021
- Leestijd: 1 minuut
Contacten archiveren in Moneybird
Het deactiveren van een project en product is al langer mogelijk in Moneybird. Handig wanneer je bijvoorbeeld geen uren meer op een project schrijft. Nu is het ook mogelijk om een contact te archiveren.
Waarom een contact archiveren? #
Alleen wanneer een contact nooit is gebruikt heb je de mogelijkheid om deze te verwijderen. Maar stel je hebt je webshop gekoppeld met Moneybird, of je hoeft de contacten die je jaren geleden hebt gefactureerd niet meer te zien in de lijst omdat het er teveel zijn. Die contacten kun je niet verwijderen, maar vanaf nu wel archiveren. Zo blijven ze bewaard, maar zie jij ze niet meer in je lijst met contacten en is je boekhouding opgeruimd en overzichtelijk.
Hoe werkt het? #
Een contact archiveren gaat op dezelfde manier als bij een project of product. Om een contact te archiveren ga je naar je contact en archiveer je het via Extra -> Archiveer contact.
Gearchiveerde contacten komen niet meer in jouw lijst met contacten voor en worden verwijderd uit de zoekresultaten. Staat een gearchiveerd contact nog op een factuur? Dan kan je deze wel altijd inzien.
Een gearchiveerd contact kun je altijd weer terughalen zodat het weer gebruikt kan worden. Activeer het contact en je kan weer verder. Ga daarvoor naar de lijst met contacten. Onderaan deze pagina staat een regel met het aantal gedeactiveerde contacten. Door hierop te klikken worden de verborgen contacten weer inzichtelijk. Klik bij het betreffende contact op activeren en het contact is weer zichtbaar in je lijst met contacten. Je kunt het contact weer bewerken en het komt weer terug in je zoekresultaten.