- Product update
- 25 oktober 2018
- Leestijd: 1 minuut
Makkelijker betalen en incasseren met de ING boekhoudkoppeling
Met ING hebben we een tijdje geleden al een koppeling gerealiseerd om banktransacties automatisch toe te voegen aan je administratie. Nu is het ook mogelijk om via deze koppeling je betaal- en incasso-opdrachten direct in te schieten. Het downloaden van deze bestanden bij Moneybird en het vervolgens uploaden bij de bank is hiermee dus verleden tijd!
Hoe werkt het? #
Om gebruik te maken van deze functie moet je tijdens het koppelen betalingen en incasso's inschakelen. Als je al gekoppeld hebt kun je nu via Mijn ING Zakelijk de koppeling bewerken om betalingen en / of incasso's aan te vinken.
Betalingen die je klaarzet vanaf je gekoppelde rekening worden direct naar de ING verzonden bij het aanmaken van de betaalbatch.
Om je facturen direct te incasseren via de koppeling moet je ook de SEPA koppeling in je administratie inschakelen. Voor het incasseren via de koppeling heb je een incassocontract nodig bij de ING (opent in nieuw tabblad).
Een opdracht wordt na het inschieten niet meteen verwerkt, maar moet via Mijn ING Zakelijk eerst geautoriseerd worden met een TAN code. Let op: voor het verwerken van deze opdrachten brengt de ING kosten in rekening.
Automatische verwerking #
Moneybird houdt je via het gebeurtenissen overzicht op de hoogte van de status van de betaal- of incasso-opdracht. Ook worden de opdrachten automatisch als betaald aangemerkt zodra ze goed verwerkt zijn. Zo heb je altijd een actueel overzicht.
We hebben afgelopen kwartaal het automatisch koppelen van je banktransacties geïntroduceerd.
Ook de transacties die binnenkomen nadat je betaal- en incasso-opdrachten zijn verwerkt koppelt Moneybird automatisch. Zo wordt betalen en incasseren wel erg eenvoudig!