Gewijzigde algemene voorwaarden

Op 29 november zijn de algemene voorwaarden van Moneybird gewijzigd. De introductie van Moneybird Betaalrekening en Betaalpassen maakt het nodig om extra afspraken met onze klanten te maken. De nieuwe voorwaarden zijn per direct van toepassing voor nieuwe klanten en klanten die zich aanmelden voor nieuwe diensten. Voor bestaande klanten gaan de voorwaarden per 1 januari 2023 in.

De nieuwe voorwaarden kun je hier lezen op onze website. Ook hebben we een uitgebreide vergelijking gemaakt tussen de oude en nieuwe voorwaarden

Hieronder kun je een samenvatting lezen met de grootste wijzigingen. Aan de samenvatting kun je geen rechten ontlenen, open daarvoor onze voorwaarden via de link in de samenvatting.

  1. We hebben subkopjes toegevoegd om verschillende onderdelen in de voorwaarden duidelijker te groeperen. Hierdoor zijn sommige artikelen van plaats en nummer gewijzigd. De inhoud is niet gewijzigd.
  2. Waar we eerder spraken over Moneybird Payments hebben we het nu over Moneybird Online Betaalmethoden. Vaak benoemen we daar ook de Moneybird Betaalrekeningen en Betaalpassen.
  3. We spreken nu af dat de overeenkomst niet over te dragen is en geldt voor alle vennoten en maten in het bedrijf.
  4. We maken afspraken over vertegenwoordiging van je bedrijf richting Moneybird. Iedere bestuurder is zelfstandig bevoegd om handelingen uit te voeren in Moneybird. 
  5. We hebben duidelijker omschreven dat wij of onze financiële partner Adyen je als klant kan weigeren of je account kan stopzetten als je ons niet op de hoogte brengt van belangrijke wijzigingen in je bedrijf.
  6. We spreken af dat je je betaalrekening niet oneigenlijk gebruikt.
  7. We spreken af dat je zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van belastingen over de producten en diensten die je via Moneybird in rekening brengt.
  8. We leggen uit wat je moet doen bij incidenten zoals verlies van je betaalpas of fraude met je betaalrekening.
  9. We spreken algemene regels af voor het gebruiken van financiële diensten en specifieke regels voor de verschillende diensten. 
  10. We beperken onze aansprakelijkheid als je instructies van onze financiële partners niet opvolgt.
  11. We spreken af voor welke schades je zelf aansprakelijk bent, waaronder vorderingen via onze financiële partners en derden.
  12. We leggen uit hoe je je relatie met ons kunt stopzetten en wanneer wij het recht hebben om de relatie stop te zetten.
  13. We leggen uit hoe het gaat met je privacy in combinatie met onze financiële partner Adyen.

Heb je vragen over onze nieuwe voorwaarden? Stuur ons dan gerust een e-mail op support@moneybird.com!

Verder lezen?

Misschien vind je dit ook interessant.