- Bedrijfsvoering
- 27 december 2018
- Leestijd: 1 minuut
Ons eigen ritme, ook in 2019!
Menig marketeer vindt het misschien geen goed plan dat ik zo nodig in de kerstvakantie een blog artikel moet schrijven. "In de kerstvakantie heb je te weinig bereik", hoor ik ze al roepen. De nerd en ondernemer in mij denkt daar niet zo bij na, die schrijft iets op, en als het klaar is dan is `t klaar. Geen hectiek, maar lekker in mijn eigen tempo doorwerken.
In je eigen tempo doorwerken betekent niet dat je geen mooie dingen realiseert, integendeel. Zo hebben we in 2018 een heel fijn ritme gevonden waarin scan & herken, updates aan mobiele apps, AVG procedures, boekhoudkoppelingen met Rabobank & ING, automatisch koppelen van banktransacties en talloze andere kleine updates succesvol hebben gelanceerd.
Het liefst concentreren we ons op zaken die een echte bijdrage leveren aan Moneybird. Dankzij de cyclische aanpak realiseren we ieder kwartaal fantastische dingen. We maken gezonde afwegingen, geven creativiteit de ruimte, zonder dat we telkens het laatste beetje energie uit mensen willen knijpen.
Misschien wel het belangrijkste ingrediënt van ondernemen is de kracht van "nee". Het is verstandig om kritisch te zijn over de dingen die wel of niet zinvol zijn om te gaan doen: "Nee, dat heeft te weinig impact.", of "Nee, dat kunnen we beter later realiseren. Als techniek X en Y beschikbaar is, zodat het aanzienlijk minder werk is.". Het scenario om iets niet te gaan doen is altijd een realistische optie.
Als team kun je jezelf zo druk maken als je wilt. Druk zijn is in ons team een uitzondering geworden, niet een regel. Druk zijn zorgt ervoor dat je reactief wordt en minder doordacht, omdat je minder de tijd hebt om goed over zaken na te denken. Het klinkt misschien minder sensationeel, maar in een fijn ritme werken werkt beter. Je krijgt dan meer mooie dingen gedaan en we maken meer klanten blij. En die koers willen we in 2019 vasthouden.
Op naar een plezierig 2019, waarin we met gezonde energie ondernemen!