Zo werken we met Shape Up
In een serie van verschillende blogs vertellen wij je graag meer over het werken bij Moneybird. In dit blog vertelt software engineer Sven Ordelman over hoe we bij Moneybird werken met de Shape Up-methode.
We houden je graag op de hoogte van onze visie, laatste product updates en wijzigingen in ondernemersland.
In een serie van verschillende blogs vertellen wij je graag meer over het werken bij Moneybird. In dit blog vertelt software engineer Sven Ordelman over hoe we bij Moneybird werken met de Shape Up-methode.
Op 2 juni 2023 was het zover, de uitreiking van de Great Place to Work award en ons jaarlijkse zomeruitje bij Moneybird. Dit betekent ook keuzes maken, want welk evenement ga je dan bijwonen? Uiteindelijk heb ik besloten om mee te gaan met ons jaarlijkse zomeruitje, want ik was tenslotte zelf nog maar net twee maanden bij Moneybird en wilde dit toffe uitje ook niet missen. In overleg met Manon Tijmes van Great Place to Work heb ik kunnen regelen dat ik via de telefoon op de hoogte werd gehouden over de stand van zaken.
Moneybird oprichter Edwin Vlieg was te gast bij de Podcast Lotgenoten. In de podcast van Jaro Knoppert en Koen Stam deelt Edwin het verhaal van Moneybird. Van de oprichting met drie vrienden tot het bedrijf nu met 60 medewerkers.
Nog eerder je boekhouding up to date! Door push notificaties in je app te activeren, heb je nog beter inzicht in je administratie. We hebben verschillende push notificaties ontwikkeld, waardoor jouw administratie altijd up to date is. Zo is er een notificatie voor het online bevestigen van betalingen of overboekingen met je Moneybird-rekening, een melding als je hebt gepind met de Moneybird betaalpas waarvoor je een bonnetje kunt toevoegen, een melding dat er een factuur betaald is of wanneer er een taak aan jou is toegekend.
Alweer meer dan twee jaar geleden introduceerden we trots de beta-versie van Moneybird Checkout: een laagdrempelige manier om je producten of diensten online te verkopen. We hebben deze handige functionaliteit verbeterd, uit beta gehaald en een nieuwe naam gegeven: ‘Moneybird Online Verkopen’.
Dat was de titel die ik voor dit blogbericht bedacht had. Maar helaas - en gelukkig! - kan ik geen standaard werkdag van een Supportspecialist beschrijven. Want eigenlijk is geen dag hetzelfde. De kern van de functie is natuurlijk onze gebruikers verder op weg helpen door hun vragen te beantwoorden. Maar op sommige dagen heb ik ook een overleg over copywriting voor een nieuwe functionaliteit of opnames voor video’s. En dan zijn er ook nog taken die taken in het support team rouleren. Een standaard werkdag omschrijven is dus lastig, maar! Ik kan je wel vertellen wat ik zo leuk aan mijn werk vind!
Begin vorig jaar introduceerden we Moneybird Online Betaalmethoden: alle bekende online betaalmethoden volledig geïntegreerd in je Moneybird-administratie. Je biedt direct vanuit je Moneybird-administratie online betaalmethoden zoals iDEAL en SEPA aan en dagelijkse uitbetalingen worden automatisch aan facturen gekoppeld. Superhandig dus!
Onze missie is dat jij als ondernemer zo min mogelijk tijd kwijt bent aan je boekhouding. En daar werken we continu aan. Doordat we betaalmethoden volledig geïntegreerd hebben in ons boekhoudpakket, kunnen we de financiële kant van jouw boekhouding nog verder optimaliseren. Vanaf nu kun je automatisch btw opzij laten zetten vanaf je Moneybird Betaalrekening! Het btw-bedrag wordt automatisch voor je op een aparte btw-spaarrekening gezet.
Nee, hé... waarom iets veranderen dat goed werkt? In de digitale wereld is het van cruciaal belang om constant te streven naar verbetering en innovatie. Eén van onze interne kernwaarden is dan ook: elke dag 1% beter. We brengen ons product constant naar een hoger niveau, zelfs als het al goed werkt, denken we dat het beter kan.
Een wens van veel Moneybird-gebruikers gaat in vervulling, vanaf nu is darkmode beschikbaar in de mobiele app. Je kunt dit handmatig aanzetten. Staat jouw telefoon ingesteld op darkmode? Dan past onze app zich daar automatisch op aan.