- Bedrijfsvoering
- 21 december 2021
- Leestijd: 1 minuut
Waarom kan ik niet inloggen?
‘Waarom kan ik niet inloggen?’ Deze vraag komt met enige regelmaat bij ons binnen. Uit navraag blijkt dan dat de inloggegevens onderling gedeeld worden. En niet alleen collega’s onderling gebruiken dezelfde inloggegevens, maar deze worden ook nog eens met de boekhouder gedeeld. Lees je tussen de regels door verontwaardiging? Dan lees je dat goed: bij Moneybird raden we dit af. In dit blog vertel ik waarom we het zo belangrijk vinden dat elke gebruiker een eigen gebruikersaccount heeft die strikt persoonlijk is.
Fouten makkelijker oplossen #
Elke gebruiker in Moneybird heeft een eigen gebruikersaccount. Met dit eigen gebruikersaccount kun je toegang krijgen tot verschillende administraties. In de Moneybird-administratie wordt per gebruiker bijgehouden welke acties hij of zij gedaan heeft. Wanneer er iets fout gegaan is, is makkelijk te achterhalen wie wanneer de aanpassing gedaan heeft. Dat helpt om de fout ook weer snel te herstellen.
Wachtwoord vergeten #
Mocht je niet in kunnen loggen, omdat je je wachtwoord vergeten bent, dan kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt deze op je eigen e-mailadres binnen, in plaats van in de mailbox van je collega die misschien net een vrije dag heeft. Of in de algemene info-mailbox die voor meerdere collega’s toegankelijk is.
Rechten #
Misschien wil je dat niet elke collega dezelfde tabbladen ziet. In Moneybird kun je per gebruiker instellen welke onderdelen van Moneybird zichtbaar mogen zijn. Daarbij worden alleen de rapporten getoond die horen bij de zichtbare tabbladen.
Taken klaarzetten #
In Moneybird kun je bijvoorbeeld bij een factuur of inkoopfactuur eenvoudig een taak klaar zetten voor je collega of boekhouder. Door een taak klaar te zetten, krijgt de juiste persoon hier een melding van en voorkom je het bystander-effect (opent in nieuw tabblad).
Veilig #
Wanneer elke gebruiker een eigen gebruikersaccount heeft, kan iedereen gebruik maken van 2FA. 2FA betekent dat je een extra apparaat gebruikt om in te loggen. Dit verkleint de kans dat hackers toegang krijgen tot jouw administratie.
Kortom, er zijn genoeg redenen om voor iedere gebruiker een eigen gebruikersaccount aan te maken. Wel zo veilig!