Betalingen aan je leveranciers of de Belastingdienst regel je makkelijk vanaf je Moneybird Betaalrekening. Goed nieuws: in de mobiele Moneybird-app kun je deze nu ook in één keer in bulk goedkeuren. Zorg ervoor dat je de laatste versie van de app hebt gedownload.
Klanten kunnen direct bij jou pinnen via de Moneybird-app. Je hebt geen losse pinautomaat of apart abonnement meer nodig, zoals bij andere aanbieders vaak wel moet. In plaats daarvan gebruik je gewoon je eigen telefoon. Klanten houden hun pinpas of mobiel kort tegen jouw telefoon om te betalen. Dat is snel, makkelijk en veilig.
De pagina waar je een administratie selecteert na het inloggen heeft nu een indeling met meerdere pagina’s en een zoekbalk, zodat je gemakkelijk kunt navigeren als je toegang hebt tot veel administraties.
Binnen het tabblad Inkomend kun je nu altijd bovenin de pagina direct bestanden uploaden via het groene uploadveld. Elk bestand wordt een apart document.
Eerst moest je op de groene knop 'Uploaden' klikken om het uploadveld te laten verschijnen. Deze knop hebben we weggehaald. Een stukje sneller en makkelijker dus.
Het is niet meer mogelijk om een bezitting aan te maken met een categorie die onder een andere categorie hangt. Als de categorie wel onder een andere categorie hangt, kunnen de boekingen voor de afschrijvingen namelijk niet met de juiste categorieën aangemaakt worden. Of een categorie onder een andere categorie hangt, kun je zien via Instellingen > Categorieën.
Een inkoopfactuur of bonnetje die nog de status 'Nieuw' heeft maar al wel regels bevat, kon niet van type gewijzigd worden. Het is nu mogelijk om zo'n inkomend document te veranderen naar 'Memoriaal' of 'Algemeen document'. Dat kan alleen als de status 'Nieuw' is. Omdat een memoriaal of algemeen document geen factuurregels hebben, raak je deze kwijt wanneer je van type wijzigt.
Het is nu mogelijk om uren aan een bestaande factuur te koppelen. De gekoppelde uren krijgen automatisch de status ‘Gefactureerd’. Zo houd je je overzicht netjes en voorkom je openstaande uren.
Je kunt je bankrekening in Moneybird naast iDEAL nu ook verifiëren via Ponto. Voeg je een rekening toe via Ponto? Dan koppelen en verifiëren we deze automatisch, zonder betaling. Heb je geen Ponto-koppeling? Dan kun je je rekening verifiëren met een betaling via iDEAL of Ponto. We kijken automatisch of iDEAL werkt voor jouw IBAN. Zo niet, dan gebruiken we Ponto.
Het is nu mogelijk om een betaling te starten vanuit een creditfactuur. Dit werkt op een vergelijkbare wijze als bij het betalen van een inkoopfactuur.
Het toevoegen van een betaalpas, het aanpassen van daglimieten en het uitdelen van betaalrechten kan nu beheerd worden via desktop. Voorheen was dit alleen mogelijk via de Moneybird-app. Het goedkeuren van de actie dient nog steeds te gebeuren via de Moneybird-app waarbij je identiteit is geverifieerd.
Vanaf nu werkt de 'jouw IBAN' hersteloptie ook met IBAN's zonder iDEAL ondersteuning. Dit gaat via Ponto Pay by Bank. Wordt de hersteloptie uitgevoerd met een IBAN met iDEAL ondersteuning? Dan blijven we iDEAL gebruiken.
Er wordt nu een automatische check toegevoegd toe aan memoriaalboekingen wanneer 'Privé-gebruik' geselecteerd wordt als btw-tarief. Hierdoor kunnen de categorieën 'Te betalen btw' en 'Te vorderen btw' niet meer gekozen worden omdat dit gegarandeerd onjuiste boekingen geeft.
Het is nu mogelijk om vanuit het overzicht van actieve abonnees een Excel-export te downloaden. Deze export bevat een lijst met alle actieve en toekomstige abonnees, inclusief naam en e-mailadres.
Bij het factureren van uren is het nu mogelijk om uren te groeperen voor factuurregels op unieke waardes van deze uren, zoals het project, de medewerker en de beschrijving. Dit is een nieuwe optie naast alle uren combineren tot één factuurregel of alle uren opsplitsen tot losse factuurregels.
Met Moneybird Online Betaalmethoden kan je nu in plaats van een factuur direct een betaalverzoek naar je klant sturen. Dit doe je via de mobiele Moneybird app.
Zodra je een betaalverzoek hebt aangemaakt, maakt Moneybird op de achtergrond een factuur voor je aan in jouw administratie.
Jij hoeft alleen het betaalverzoek met je klant te delen. Verzoek betaald? Dan past Moneybird automatisch de status van jouw factuur aan naar 'Betaald'.
Het is nu mogelijk om het vertrouwen van een vertrouwd contact ook via de desktopversie van Moneybird in te trekken in het detailscherm van het desbetreffende contact.
Het kan voorkomen dat je te maken krijgt met fraude of dat goederen of diensten niet geleverd worden. Als je deze al hebt betaald met je Moneybird Betaalrekening en je wilt je geld terug, kun je dat zelf regelen door een betwisting aan te maken.
Na het verzenden van de betwisting kan het onderzoek enkele weken duren. De status van je betwisting, vind je in je administratie.
Meer weten? Lees in dit artikel precies hoe je een betwisting start.
Product updates van vóór december 2024 vind je tussen de updates in onze blogs.