Verificaties voor btw-aangifte


Om btw-aangifte direct vanuit Moneybird te kunnen doen heb je geen e-herkenning nodig. In Moneybird dienen er enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden via Instellingen > Vertrouwen en verificatie:

  • E-mailadres: middels een bevestigingse-mail wordt het e-mailadres dat in een afzenderadres staat geverifieerd. Wanneer je geen toegang hebt tot het e-mailadres kan deze niet geverifieerd worden.
  • Bankrekeningnummer: een iDEAL transactie van € 0,15 kan een IBAN bankrekeningnummer worden geverifieerd.
  • KVK-nummer: Er wordt een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KVK-database. In deze brief staat een verificatiecode die je moet invoeren waarna het KVK-nummer is geverifieerd.
  • Btw-nummer: wanneer een onderneming een btw-nummer heeft, moet deze ook worden geverifieerd. Om het btw-nummer te verifiëren moeten de adresgegevens die bij de KVK-nummer verificatie zijn verkregen overeenkomen de gegevens die in VIES staan .

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren