William Edwards - Cyberfusion

William van Cyberfusion voor zijn kantoor

William startte Cyberfusion in zijn tienerjaren. Inmiddels bouwt Cyberfusion met een team van acht mensen aan een WebOps-platform, speciaal ontwikkeld voor webprofessionals: met één druk op de knop hosten, monitoren, beveiligen en optimaliseren webprofessionals hun volledige website -en applicatie-portfolio.

“Al van jongs af aan ben ik bezig met de digitale wereld. Zoals veel jonge ondernemers leerde ik mezelf - tijdens ieder vrij moment - websites bouwen, applicaties ontwikkelen, en infrastructuur opzetten. Al snel ontdekte ik: niet alleen de techniek interesseert me, maar ook alles eromheen. Hoe je die techniek inzet, wat je ermee kunt bereiken.”

Zo ontstond Cyberfusion: het WebOps-platform voor webprofessionals. Het platform wordt gebruikt door mensen en bedrijven die op professionele basis websites -en applicaties bouwen, zoals onlinebureaus, developers, webbouwers en SaaS-bedrijven. “Met die mensen werk ik het liefst: ze zijn technisch onderlegd, maar doorgaans ook bezig met wat hun werk teweegbrengt - niet alléén de ‘hardcore’ techniek.”

Van hosting naar WebOps

Toen Cyberfusion net begon, lag de focus op hosting. Dankzij het succes van de hosting van Cyberfusion, begon William recent aan de volgende stap: WebOps.

“WebOps is eigenlijk hosting plus plus. Als webprofessional bouw je op professionele basis websites -en applicaties. Dan wordt er veel van je verwacht. Wat je bouwt moet snel zijn, altijd werken, veilig zijn - noem maar op. Is dat niet zo? Dat moet proactief gedetecteerd en direct opgelost worden."

“Om dat niveau van professionaliteit te bereiken, heb je meer nodig dan alleen uitstekende hosting. Webprofessionals moesten een sloot tools bij elkaar rapen: van monitoring-software om websites -en applicaties te monitoren, tot een APM om performance te optimaliseren, tot security-scanners. Een heleboel werk om uit te zoeken, te configureren, en bij te houden. En dat terwijl de eisen alleen maar hoger worden: de professionalisering van de markt is pas net begonnen; denk aan de aankomende European Accessibility Act en NIS2.”

“Hoog tijd om het webprofessionals eenvoudiger te maken,” dacht Wiliam. De ontwikkeling van het Cyberfusion WebOps-platform begon.

Automatiseren met de Moneybird API

Toen William en zijn team aan de volgende stap van Cyberfusion begonnen, gingen ze direct op zoek naar een nieuw boekhoudpakket.

“Is je doel de grootste van Europa worden, dan moet je automatiseren. Uit alles bleek de boekhoudsoftware die we destijds gebruikten - een groot, log pakket met veel ‘legacy’ - niet bedoeld voor welke automatisering dan ook."

“En zo begon onze zoektocht: een boekhoudpakket waarmee 1) onze accountant alle relevante cijfers heeft, 2) onze developers alles kunnen automatiseren, en 3) ik inzicht heb in de resultaten. En dat alles ontwikkeld door een partij waar we van op aan kunnen."

“Moneybird bleek die blauwe diamant. Na een tip uit mijn netwerk, een zorgvuldig selectieproces en een uitgebreide test, is ons WebOps-platform gekoppeld aan Moneybird. Voegt een webprofessional een dienst toe, dan doet ons platform een API-call naar Moneybird. Na die ene API-call regelt Moneybird alles: van de periodieke facturatie, tot automatische incasso, tot rapportages."

“Iets onduidelijk aan de API? Dan sturen onze developers een e-mail, en krijgen ze snel een correct antwoord. Iets wat je eigenlijk altijd zou mogen verwachten, maar dat een bedrijf met de omvang van Moneybird dat serviceniveau in stand weet te houden, is uniek.” Voor William zijn de API en support de doorslaggevende factoren om Moneybird te gebruiken.

“De features van Moneybird passen perfect bij SaaS-platforms als Cyberfusion. Van periodieke facturatie tot automatisch contactbeheer: onze developers hebben al meerdere keren een “oh, zelfs dát kan Moneybird!”-moment gehad. En er gaan er nog meer komen.”

Verder lezen?

Misschien vind je dit ook interessant.