Prijswijziging producten


Het is in Moneybird niet mogelijk om een prijswijziging voor als je producten in één keer door te voeren. Je producten kunnen per stuk handmatig aangepast worden via het tabblad 'Producten'. De nieuwe prijs wordt dan gebruikt als je het product op een nieuwe (periodieke) factuur opslaat. Bestaande (periodieke) facturen worden niet automatisch aangepast. Als je de prijs op bestaande (periodieke) facturen wilt wijzigen, kan dat op dit moment alleen door de betreffende factuur te bewerken.

Er is wel een alternatieve werkwijze beschikbaar die het in de toekomst wel makkelijker maakt om prijswijzigingen door te voeren. In plaats van dat je een periodieke factuur aanmaakt voor je klant, kun je ook een abonnement aanmaken in het tabblad contacten bij een contact via Toevoegen > Abonnement. Bij het instellen van het abonnement kun je kiezen welk product je op je abonnement wilt factureren. Moneybird maakt daarvoor dan automatisch een periodieke factuur aan. Als er vervolgens een prijswijziging wordt doorgevoerd in de instellingen van het product, dan wordt die aanpassing ook automatisch bij de abonnementen doorgevoerd en hoef je dat niet handmatig te doen.

Het is niet mogelijk om bestaande periodieke facturen over te zetten naar een abonnement. Je kunt wel per contact een abonnement aanmaken en vervolgens de gekoppelde periodieke factuur handmatig stopzetten. Dit doe je door de periodieke factuur te openen, rechts bovenaan de periodieke factuur zie je een knop 'Stopzetten'. De periodieke factuur wordt dan nog wel inactief bewaard.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren