Contacten toevoegen
In Moneybird kun je op een aantal manieren nieuwe contacten toevoegen:
- Handmatig toevoegen
- Contacten importeren
Handmatig toevoegen
Via 'Contacten' kun je handmatig je debiteuren en crediteuren toevoegen. Je kiest bovenaan voor de groene knop met Toevoegen
. Er opent een scherm waar je alle informatie van je contact in kunt vullen. Moneybird zoekt automatisch naar gegevens wanneer je de bedrijfsnaam invoert. Als je het bedrijf gevonden hebt, klik je op het zoekresultaat en de gegevens die bekend zijn bij de KVK, worden alvast voor je ingevuld.
Bij het contact kun je alvast verschillende instellingen goed zetten, lees hier meer over in het artikel Instellingen bij contacten.
Contacten importeren
Je kunt contacten importeren door in het tabblad Contacten rechtsboven te kiezen voor ‘Importeren’. Selecteer een (CSV of vCard) bestand van je computer met contacten.
Velden toewijzen
Importeer je een CSV-bestand? Moneybird doet dan slimme suggesties om de juiste velden aan de contactgegevens toe te wijzen. Het kan zijn dat je dit voor een aantal velden nog zelf moet doen. Een CSV-bestand hoeft dus geen speciale opbouw te hebben, het maakt niet uit welke gegevens in welke kolom staan. De vCards hebben een vaste opbouw, waardoor automatisch bekend is, welke gegevens waar staan. Wanneer je een vCards-bestand importeert hoef je daardoor niet zelf aan te geven welke informatie waar staat.
Onvolledige of ongeldige contacten
Zijn er contacten die onvolledig of ongeldig zijn? Dan kun je deze contacten alsnog opnemen in je administratie door ze te repareren. Wil je deze contacten liever niet in je administratie, verwijder deze dan. Wanneer het om veel contacten gaat kan het verstandig zijn om eerst de velden aan te passen in een spreadsheet-programma zoals Excel en vervolgens nogmaals het bestand te importeren.
Heb je de onvolledige of ongeldige contacten tijdens het importeren genegeerd? Geen ramp! Deze contacten zijn via het tabblad Contacten bovenaan in de tabel terug te vinden. Klik op de regel van het importbestand en wijzig ze alsnog.
Import verwijderen
Je import is tot twee weken na het importeren te verwijderen. Daarvoor is in deze twee weken op de pagina via het tabblad Contacten een tabel te zien. Klik op de regel van de import die je ongedaan wilt maken en klik vervolgens rechtsboven op de prullenbak. De geïmporteerde contacten worden daarmee weer verwijderd. Wil je de contacten na deze twee weken verwijderen, dan zul je dit per contact moeten doen.
Het kan zijn dat je niet alle contacten kunt verwijderen omdat je ze hebt gekoppeld aan een document.
Moneybird in 30 seconds: contact toevoegen
De video is opgenomen met de oude navigatie en komt niet geheel overeen met de werkelijkheid. Nieuwe video’s volgen!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren