Inloggen met 2FA lukt niet door tijdsafwijking


Als je gebruik maakt van twee-staps-verificatie via authenticatie-app, zijn de codes die je van de Google Authenticator app krijgt, gebaseerd op de ingestelde tijd. Gebruik je op je telefoon de automatische datum en tijd (netwerktijd)? Als dat niet het geval is, kan het voorkomen dat de tijd op je telefoon niet helemaal goed is en deze niet synchroon loopt met Moneybird. De codes die op de tijd gebaseerd zijn zullen dan ook niet goed zijn, waardoor de code niet geaccepteerd wordt tijdens het inloggen. Je kunt op je telefoon het beste de automatische tijd instellen om dit op te lossen.

Wanneer bovenstaande uitleg het probleem niet oplost, kun je een back-up code gebruiken om in te loggen. Als dat niet lukt, kunnen we door middel van een verificatieprocedure back-up codes uitgeven waarmee 2FA opnieuw kan worden ingesteld. 

Als je weer succesvol ben ingelogd, kun je er ook voor kiezen om twee-staps-verficatie uit te schakelen en gebruik te maken van passkeys om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren