Offerte accepteren

Offertes accepteren kan op twee manieren, in Moneybird of buiten Moneybird om. Wanneer je klant de offerte binnen Moneybird accepteert, is de ondertekening ook terug te vinden in Moneybird. Met accepteren buiten Moneybird om, bedoelen we dat je klant bijvoorbeeld telefonisch akkoord geeft.

Accepteren buiten Moneybird om

Je klant geeft buiten Moneybird om akkoord op een offerte, nu kun je handmatig de status van de offerte aanpassen in Moneybird, zodat je daar ook kunt zien wat er met die offerte aan de hand is. Je opent de offerte en kiest bovenaan voor Wijzig status > Geaccepteerd. De status van de offerte wordt aangepast naar 'Geaccepteerd'.

Online accepteren

Het online accepteren, kan alleen als je de offerte per e-mail hebt verzonden en bij de verzending gekozen hebt voor ‘De ontvanger dient deze offerte online te accepteren en ondertekenen’. 

Online geaccepteerde offerte wijzigen

Het is niet mogelijk om een online geaccepteerde offerte aan te passen. De offerte is door je klant geaccepteerd zoals het verzonden is. Je kunt het beste een nieuwe offerte versturen. Via Extra > Dupliceer offerte kun je de offerte dupliceren en voor verzenden nog aanpassen.

De reeds geaccepteerde offerte kun je archiveren. Een andere mogelijkheid is om in de notities vermelden dat er een nieuwe offerte is verzonden. De link van de nieuwe offerte kun je ook in de notities plaatsen en de link van de oude offerte kun je bij de nieuwe plaatsen.

Online geaccepteerde offerte annuleren

Als een offerte geannuleerd moet worden, kun je via Extra > Dupliceer offerte de offerte dupliceren. Er wordt dan een concept offerte klaargezet met dezelfde inhoud. Op deze concept offerte kun je de wijzigingen doorvoeren en deze opnieuw verzender voor een akkoord. De eerste offerte kun je daarna via 'Extra' verwijderen of archiveren.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren