Betaald met QR-code maar factuur blijft op 'In betaling'


Als je vanuit Moneybird een inkomende factuur via een QR-code betaalt, gaat Moneybird uit van een bepaalde transactieomschrijving. Deze zit in de QR-code, en is gelijk aan het documentkenmerk. Als je de QR-code scant, gaat Moneybird er vanuit dat je dan ook echt de betaling met die omschrijving verstuurt. Zodra de transactie dan binnenkomt via de bankkoppeling, weten we dat de transactie bij de QR-betaling hoort en wordt hij van 'In betaling' gewijzigd naar 'Betaald'.

Als je handmatig aanpassingen doet, kan het voorkomen dat de gegevens niet overeen komen. Daardoor koppelt Moneybird de factuur ook niet automatisch aan de transactie en blijft de status 'In betaling'.

Je kunt het beste de QR betaling(en) verwijderen die 'In betaling' blijven staan, aangezien er vermoedelijk nooit meer een transactie gaat binnenkomen die gekoppeld kan worden aan de betaling, dit heeft verder ook geen invloed op de boekhouding. Verwijderen kan in het tabblad Bank bij het onderdeel 'Betalingen' door op de betalingen met de status 'In betaling' te klikken en vervolgens op prullenbakje te klikken.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren