Moneybird Betaalrekening - Incasso wordt geblokkeerd


Moneybird biedt de Moneybird Betaalrekening in samenwerking met partner Adyen. Adyen is de partij die namens ons de incasso's van de abonnementsfacturen uitvoert. Die incasso's verlopen via verschillende IBAN's, maar die zijn niet gekoppeld aan één partij. Zo kan het gebeuren dat onze incasso's worden gestorneerd als jij het bijvoorbeeld eerder niet eens bent geweest met een incasso van een andere partij en je daarop Adyen hebt geblokkeerd.

Incasso's van onze abonnementsfacturen

Als Adyen geblokkeerd is als incassant van jouw rekening, kan het voorkomen dat onze abonnementsfacturen niet van de je rekening geïncasseerd kunnen worden. Als de incasso's voor het gebruik van je Moneybird abonnement niet lukken door een blokkade, heb je twee opties om dit op te lossen:

  • Je heft de blokkade op Adyen voor jouw bankrekening op.
  • Je stelt via Instellingen > Betaalgegevens een ander IBAN in of kiest een andere betaalmethode voor het incasseren van de abonnementskosten.

Incasso's die je als gebruiker bij jouw klanten uitvoert

Ook kan het voorkomen dat incasso's van jouw verkoopfacturen bij jouw klanten door een blokkade niet lukken. Als de incasso's die jij bij jouw klanten doet, worden geblokkeerd, zijn er verschillende opties om dit op te lossen:

  •  Je vraagt je klant de blokkade op Adyen voor zijn of haar betaalrekening op te heffen.
  • Je vraagt je klant een ander IBAN door te geven.
  •  Je biedt de klant andere betaalmethoden aan, bijvoorbeeld iDEAL.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren