Moneybird Betaalpas - Betalingen verwerken


Betalingen die je met je Moneybird Betaalpas doet, worden direct in je Moneybird administratie toegevoegd aan je Moneybird Betaalrekening. We nemen als voorbeeld de kosten die je maakt bij het tanken met je zakelijke auto. De verwerking in jouw administratie gaat dan als volgt:

  1. Je betaalt bij de kassa de kosten voor het tanken met je zakelijke Moneybird Betaalpas
  2. De betaling wordt realtime in je Moneybird administratie gezet. Deze zie je terug in het tabblad Bank.
  3. De bon die bij de betaling hoort, voeg je aan je administratie toe met de mobiele Moneybird app. Dit doe je in het tabblad Inkomend. Door op + te klikken, kun de bon scannen of een foto maken. 
  4. Controleer of alle gegevens kloppen en sla alles op.
  5. Controleer ook altijd of de bon daadwerkelijk in je administratie staat in het overzicht in het tabblad Inkomend, internet kan traag zijn of je telefoon kan vastlopen.
  6. Is dat het geval, dan hoef je het originele bonnetje niet te bewaren. Deze staat veilig opgeslagen in je online administratie.
  7. Als Moneybird genoeg overeenkomsten ziet, wordt het bonnetje wat je hebt toegevoegd in het tabblad Inkomend automatisch aan de betaling in het tabblad Bank gekoppeld. Het kan voorkomen dat de gegevens niet herkend worden. In dat geval kun je handmatig het bonnetje aan de betaling koppelen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren