Moneybird Betaalrekening aanvragen

Voor de aanvraag van een Moneybird Betaalrekening en Betaalpas moet je een Nederlands bedrijf zijn. Voor de verificatie van een rekening is namelijk een KvK nummer en een Nederlands btw-nummer nodig. De Nederlandse identiteit is niet vereist. Een buitenlandse UBO/persoon met een Belgische of Verenigd Koninkrijk nationaliteit maar met een Nederlands bedrijf kan wel een Moneybird Betaalrekening en pas aanvragen. Voor het aanvragen van een Moneybird Betaalrekening schrijf je je in op een wachtlijst. Om gebruik te kunnen maken van een Moneybird Betaalrekening heb je verder onderstaande functies nodig:

  • Je maakt gebruik van Moneybird Online Betaalmethoden.

  • Twee-staps-verificatie is verplicht in je administratie.

  • Je maakt gebruik van het € 35,- pakket. (zit je als nieuwe gebruiker in de proefperiode dan kun je alvast aangeven dat je na de proefperiode gebruikt gaat maken van het € 35,- pakket)



Voor het aanvragen van een Moneybird Betaalrekening ga je naar Tandwiel > Administratie instellingen > Bank hier klik je op Toevoegen, vervolgens klik je op het Moneybird logo.

Overzicht banken in Moneybird

Daarna vul je alle benodigde gegevens in en accepteer je de voorwaarden. Voldoe je aan alle voorwaarden? Dan ontvang je een e-mail zodra je van de wachtlijst af bent. We activeren dan automatisch jouw Moneybird Betaalrekening.

Het kan voorkomen dat er extra gegevens nodig zijn of dat deze moeten worden gevalideerd. In dat geval ontvangt de UBO of eigenaar van de administratie een e-mail. Je kunt ook via Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties verificaties voltooien.

Nadat de gegevens zijn gecontroleerd ontvang je een e-mail met het bericht dat je gebruik kunt maken van de Moneybird Betaalrekening. De uitbetalingen van de Moneybird Online Betaalmethoden zullen automatisch worden uitbetaald op de Moneybird Betaalrekening, dit kun je niet aanpassen. Nu he een Moneybird Betaalrekening hebt kun je betalingen ontvangen en betalingen uitvoeren.

De banktransacties van de Moneybird Betaalrekening worden gedurende de dag realtime in de administratie gezet waardoor je altijd een actueel overzicht hebt. Op dit moment kun je één Moneybird Betaalrekening per account aanvragen. Dit zullen er in de toekomst meer worden.

Je kunt de naam van je Moneybird Betaalrekening wijzigen via Tandwiel > Administratie-instellingen > Bank. Klik hier op de rekening die je wilt wijzigen. In het nieuwe scherm dat getoond wordt, klik je boven aan op 'Bewerken'. Nadat je de naam hebt aangepast en de wijzigingen hebt opgeslagen, wordt de wijziging in je administratie doorgevoerd. De namen van de bijbehorende categorieën worden hiermee ook aangepast. Dit is niet hetzelfde als de tenaamstelling van de rekening, deze is niet aan te passen in Moneybird, hiervoor zul je eerst een wijziging bij de KvK moeten doorvoeren.

Kosten Moneybird Betaalrekening

Moneybird berekent geen vaste kosten voor de Moneybird Betaalrekening. Je betaalt € 0,15 voor elke binnenkomende en uitgaande transactie op je Moneybird Betaalrekening, deze kosten komen bij op de factuur voor het gebruik van Moneybird te staan. Uitzondering hierop zijn transacties tussen je Online Betaalmethoden rekening en je Moneybird Betaalrekening, zoals de uitbetaling van het Moneybird Online Betaalmethoden saldo. Deze transacties worden geboekt op de standaard categorie ‘Kruisposten’.

Ontvang je transacties in een andere valuta dan jouw rekening? Dan wisselen we deze om tegen de geldende wisselkoersen en rekenen een tarief van 0,90% tot 1,80% voor het omwisselen. Voor het ophalen van de koersen maken wij gebruik van de dagelijkse FX mid-rate van Oanda.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren