Transactiebestand uploaden
Als je het transactiebestand bij je bank hebt gedownload, kun je in Moneybird naar het tabblad Bank gaan. Via de Toevoegen-knop bovenaan de pagina kun je het bestand uploaden.
Is het transactiebestand voor een rekening die nog niet bekend is in je administratie? Dan maakt Moneybird de rekening automatisch voor je aan.
MT940- of een CAMT.053-bestand gebruiken
Op dit moment maakt het voor Moneybird niet uit of je MT940 of CAMT.053 bestanden gebruikt. Met beide bestanden komen dezelfde gegevens in Moneybird terecht. Het is aan te raden om wel iedere keer hetzelfde bestandstype te gebruiken.
In de toekomst zullen de MT940 bestanden gaan verdwijnen en volledig vervangen worden door de CAMT.053 bestanden. Als je wilt dat je in de toekomst niet van bestandstype hoeft te wisselen, kun je het beste al meteen met CAMT.053 bestanden beginnen.
CSV-bestand met transacties uploaden
Het is in Moneybird niet mogelijk om je transacties met een CSV-bestand toe te voegen. De reden hiervoor is dat CSV-bestanden geen vaste opbouw hebben. Iedere bank kan zelf bepalen hoe de gegevens in een CSV-bestand worden gezet. Hierdoor is het niet goed mogelijk om CSV-bestanden uit te lezen en de transacties met de correcte gegevens in je administratie te zetten.