Transactiebestand uploaden


Als je het transactiebestand bij je bank hebt gedownload, kun je in Moneybird naar het tabblad Bank gaan. Via de Toevoegen-knop bovenaan de pagina kun je het bestand uploaden.

Is het transactiebestand voor een rekening die nog niet bekend is in je administratie? Dan maakt Moneybird de rekening automatisch voor je aan.

MT940- of een CAMT.053-bestand gebruiken

Op dit moment maakt het voor Moneybird niet uit of je MT940 of CAMT.053 bestanden gebruikt. Met beide bestanden komen dezelfde gegevens in Moneybird terecht. Het is aan te raden om wel iedere keer hetzelfde bestandstype te gebruiken.

In de toekomst zullen de MT940-bestanden gaan verdwijnen en volledig vervangen worden door de CAMT.053 bestanden. Als je wilt dat je in de toekomst niet van bestandstype hoeft te wisselen, kun je het beste al meteen met CAMT.053 bestanden beginnen.

Moneybird heeft alleen ondersteuning voor de officiële MT940-bestanden van banken. Per bank zijn er kleine verschillen in de opbouw van de MT940-bestanden, daar houdt Moneybird rekening mee. Als je een zelfgemaakt MT940-bestand hebt, komt die vaak niet precies overeen met een MT940-bestand van een bank. Hierdoor kan een zelfgemaakt bestand niet verwerkt worden.

Transactiebestand verwijderen

Heb je een foutje gemaakt en per ongeluk teveel transacties toegevoegd via een MT940 of CAMT.053 bestand? Dan kun je deze eventueel ook weer verwijderen. Als je bij een van de transacties klikt op het bolletje voor de datum (de kleur van het bolletje is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet), dan open je het afschrift. Bovenaan het afschrift heb je de mogelijkheid om aan te geven dat je alle transacties voor een bepaalde datum wilt verwijderen. Alle transacties van voor de gekozen datum worden verwijderd, de transacties vanaf de gekozen datum blijven bewaard.

CSV-bestand met transacties uploaden

Het is in Moneybird niet mogelijk om je transacties met een CSV-bestand toe te voegen. De reden hiervoor is dat CSV-bestanden geen vaste opbouw hebben. Iedere bank kan zelf bepalen hoe de gegevens in een CSV-bestand worden gezet. Hierdoor is het niet goed mogelijk om CSV-bestanden uit te lezen en de transacties met de correcte gegevens in je administratie te zetten.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren