Ontdubbeling van transacties


Wanneer je nieuwe banktransacties importeert, controleert Moneybird per transactie of er al een precies dezelfde transactie in de administratie staat. Als er al één is die exact gelijk is, wordt de nieuwe transactie niet geïmporteerd. 

Banken passen de bestanden echter soms aan en sommige banken bieden verschillende soorten transactiebestanden aan (zoals MT940 en CAMT.053). Het kan dan voorkomen dat er wel verschillen zitten in de transactie die al in het account staat en de nieuwe transactie. Dit kunnen heel kleine verschillen zijn, zoals een extra spatie. Moneybird kan dan niet zeker weten dat het dezelfde transactie is en dan wordt de nieuwe transactie wel in de administratie gezet met daarbij een optie om transacties samen te voegen. Je kunt dan eerst nog zelf controleren of de transacties dubbel zijn en zo ja, ze samenvoegen. Je houdt dan één transactie over in plaats van de twee transacties. Je ziet de optie om samen te voegen alleen als de transactie nog niet verwerkt is.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren