Verkeerde rekening via Ponto gekoppeld


Als je een verkeerde rekening hebt gekoppeld via Ponto, kun je dit met de volgende stappen herstellen:

  1. Als eerste moet de koppeling met Ponto stopgezet worden. Ga hiervoor naar Instellingen > Bank en klik op de rekening. In het volgende scherm kun je bovenaan op de knop 'Ontkoppelen' klikken.   Als er al transacties voor de rekening zijn toegevoegd, kun je daarna de volgende stappen uitvoeren. Als er nog geen transacties zijn toegevoegd, kun je meteen naar de laatste stap.  
  2. Ga naar het tabblad Bank en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.
  3. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet).
  4. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.
  5. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang tot dat je de melding 'Er zijn geen transacties van 'rekening' gevonden' ziet staan.  
  6. Ga tot slot in je administratie naar de te verwijderen bankrekening via Instellingen > Bank. Verwijder de rekening met het prullenbakje bovenaan. Als je alleen kunt deactiveren, dan zijn er nog transacties voor de rekening. Je kunt dan eerst nog stap 3 t/m 5 uitvoeren.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren