Aanvullende UBO-gegevens voor Moneybird Online Betaalmethoden
Om Moneybird Online Betaalmethoden te gebruiken, kan het voorkomen dat we aanvullende gegevens van je nodig hebben. Wanneer dit het geval is, wordt hierover een mail verstuurd. Door de informatie te verifiëren, kun je gebruik blijven maken van de functionaliteiten. De gegevens zullen eerst opnieuw geverifieerd moeten worden voordat er een uitbetaling kan plaatsvinden. Hierdoor kan het voorkomen dat we de uitbetaling vast moeten houden totdat de verificatie akkoord is.
Aanvullende UBO-gegevens
Wanneer we aanvullende informatie nodig hebben over je bedrijfsgegevens, ontvangt de eigenaar van de administratie daarover een mail. Wanneer we aanvullende UBO-gegevens nodig hebben, ontvangt de UBO daarover een mail.
In die mail vind je een link naar de pagina waar je deze gegevens kunt uploaden. Je kunt dit ook doen via Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties
door op de UBO te klikken.
Je dient op de pagina eerst te controleren of de gegevens goed zijn ingevuld.
Als alle gegevens goed zijn ingevuld, kun je op ‘Bovenstaande gegevens zijn correct’ klikken, op de volgende pagina kan je vervolgens een document uploaden. Wanneer je alleen je gegevens aanpast, voeren we automatisch een nieuwe verificatie uit. Het uploaden van een document is dan niet nodig.
Dit kan één van de volgende documenten zijn:
- Bankafschrift, niet ouder dan 3 maanden
- Energierekening, niet ouder dan 3 maanden
- Door de overheid uitgegeven correspondentie (ontvangst van uitkeringen zoals pensioen, werkloosheidsuitkering, huursubsidie of gezondheidszorg) niet ouder dan 3 maanden
- Belastingdocument, niet ouder dan 3 maanden
- Uittreksel uit gemeentelijke basisadministratie, niet ouder dan 3 maanden
- Hypotheekverklaring, niet ouder dan 12 maanden
- Bewijs van kiezersregistratie, niet ouder dan 12 maanden
- Salarisstrook (met briefhoofd van de onderneming)
Let erop dat de persoonsgegevens in het document dat je uploadt, gelijk zijn aan de gegevens die je daarvoor zelf hebt ingevuld.
Het document voor verificatie wordt goedgekeurd
Het duurt doorgaans niet langer dan twee werkdagen voordat een verificatie in behandeling wordt genomen. Je kunt de status zien via Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie
. Wanneer je via de link uit je e-mail een document hebt geüpload, krijg je te zien dat de verificatie worden gecontroleerd.
Wanneer je document is goedgekeurd, zal je ook zien dat de uitbetalingen weer actief zijn bij de Tandwiel > Administratie-instellingen > Online betaalmethoden
pagina. De gegevens bij Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties
zijn dan ook geverifieerd.
Het document voor verificatie wordt niet goedgekeurd
Wanneer het document niet wordt geaccepteerd, tonen we de reden waarom het document niet is goedgekeurd bij het veld waar je het nieuwe document kan uploaden. Je zal dan opnieuw een mail ontvangen om gegevens aan te vullen. Deze gegevens kun je ook in je administratie toevoegen via Tandwiel > Administratie-instellingen > Online betaalmethoden
door op het onderdeel te klikken en vervolgens en de gegevens te controleren. Als deze kloppen en je klikt weer op 'Bovenstaande gegevens zijn correct' dan kom je in het scherm terecht waar je indien nodig het benodigde document kunt uploaden.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren