Aanvullende UBO-gegevens voor Moneybird Online Betaalmethoden

Om Moneybird Online Betaalmethoden te gebruiken, kan het voorkomen dat we aanvullende gegevens van je nodig hebben. Wanneer dit het geval is, wordt hierover een mail verstuurd. Door de informatie te verifiëren, kun je gebruik blijven maken van de functionaliteiten. De gegevens zullen eerst opnieuw geverifieerd moeten worden voordat er een uitbetaling kan plaatsvinden. Hierdoor kan het voorkomen dat we de uitbetaling vast moeten houden totdat de verificatie akkoord is.

Aanvullende UBO-gegevens

Wanneer we aanvullende informatie nodig hebben over je bedrijfsgegevens, ontvangt de eigenaar van de administratie daarover een mail. Wanneer we aanvullende UBO-gegevens nodig hebben, ontvangt de UBO daarover een mail.

UBO-gegevens mail

In die mail vind je een link naar de pagina waar je deze gegevens kunt uploaden. Je kunt dit ook doen via Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties door op de UBO te klikken.

Betaalmethode overzicht

Je dient op de pagina eerst te controleren of de gegevens goed zijn ingevuld.

UBO gegevens controleren

Als alle gegevens goed zijn ingevuld, kun je op ‘Bovenstaande gegevens zijn correct’ klikken, op de volgende pagina kan je vervolgens een document uploaden. Wanneer je alleen je gegevens aanpast, voeren we automatisch een nieuwe verificatie uit. Het uploaden van een document is dan niet nodig.

UBO document uploaden

Dit kan één van de volgende documenten zijn:

  • Bankafschrift, niet ouder dan 3 maanden
  • Energierekening, niet ouder dan 3 maanden
  • Door de overheid uitgegeven correspondentie (ontvangst van uitkeringen zoals pensioen, werkloosheidsuitkering, huursubsidie of gezondheidszorg) niet ouder dan 3 maanden
  • Belastingdocument, niet ouder dan 3 maanden
  • Uittreksel uit gemeentelijke basisadministratie, niet ouder dan 3 maanden
  • Hypotheekverklaring, niet ouder dan 12 maanden
  • Bewijs van kiezersregistratie, niet ouder dan 12 maanden
  • Salarisstrook (met briefhoofd van de onderneming)

Let erop dat de persoonsgegevens in het document dat je uploadt, gelijk zijn aan de gegevens die je daarvoor zelf hebt ingevuld.

Het document voor verificatie wordt goedgekeurd

Het duurt doorgaans niet langer dan twee werkdagen voordat een verificatie in behandeling wordt genomen. Je kunt de status zien via Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie. Wanneer je via de link uit je e-mail een document hebt geüpload, krijg je te zien dat de verificatie worden gecontroleerd.

In afwachting

Wanneer je document is goedgekeurd, zal je ook zien dat de uitbetalingen weer actief zijn bij de Tandwiel > Administratie-instellingen > Online betaalmethoden pagina. De gegevens bij Tandwiel > Administratie-instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties zijn dan ook geverifieerd.

Goedgekeurd

Het document voor verificatie wordt niet goedgekeurd

Wanneer het document niet wordt geaccepteerd, tonen we de reden waarom het document niet is goedgekeurd bij het veld waar je het nieuwe document kan uploaden. Je zal dan opnieuw een mail ontvangen om gegevens aan te vullen. Deze gegevens kun je ook in je administratie toevoegen via Tandwiel > Administratie-instellingen > Online betaalmethoden door op het onderdeel te klikken en vervolgens en de gegevens te controleren. Als deze kloppen en je klikt weer op 'Bovenstaande gegevens zijn correct' dan kom je in het scherm terecht waar je indien nodig het benodigde document kunt uploaden.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren