Rechtsvorm van bedrijf is gewijzigd


Wat je in Moneybird kunt regelen, als je bedrijfsvorm wijzigt, is afhankelijk van of er een nieuwe boekhouding gestart moet worden, of dat de bestaande administratie voortgezet kan worden. Dit is afhankelijk van hoe de overgang precies geregeld wordt. Als je dit zelf niet zeker weet, kun je dit het beste navragen bij je boekhouder of degene die heeft geholpen met de overgang.

Let op: als je een Moneybird Betaalrekening hebt, is het starten van een nieuwe boekhouding alleen mogelijk als je ook een nieuw KVK-nummer hebt gekregen. Heb je geen nieuw KVK-nummer en wil je wel een nieuwe boekhouding starten? Neem dan contact op via support@moneybird.com om dit te regelen. 

Voor alle andere situaties gelden de onderstaande twee mogelijkheden.

Er kan een nieuwe boekhouding gestart worden

Als er een nieuwe boekhouding gestart moet worden, kun je via de knop met je administratie-naam links bovenaan > '+ Nieuwe administratie' een nieuwe administratie toevoegen. De nieuwe administratie is eerst helemaal leeg. Via de instellingen kun je onder andere het afzenderadres, de huisstijl en de workflows naar wens instellen, zodat je aan de slag kunt met de nieuwe administratie. 

Als er in de huidige administratie niet meer actief gewerkt hoeft te worden, kun je het pakket via Instellingen > Abonnement terugzetten naar het gratis pakket. In het gratis pakket blijven alle ingevoerde gegevens beschikbaar, maar kun je niet meer onbeperkt nieuwe boekingen toevoegen.

De huidige boekhouding kan blijven doorlopen

Als de huidige boekhouding kan blijven doorlopen en je hebt verificatie gedaan, kun je via Instellingen > Vertrouwen & verificaties de verificaties van de oude bedrijfsgegevens verwijderen. Vervolgens kun je de nieuwe gegevens toevoegen en verifiëren. Als je nog geen verificaties had gedaan, kun je deze stap overslaan en door naar de volgende stappen:

  • Via Instellingen > Bedrijfsgegevens stel je de nieuwe bedrijfsgegevens in. 
  • Via Instellingen > Huisstijlen kun je de huisstijl controleren en waar nodig aanpassen. 
  • Via Instellingen > Administratiegegevens kun je de gegevens waarmee de administratie bij ons is geregistreerd aanpassen. De gegevens die je hier instelt, gebruiken wij onder andere op de maandelijkse facturen voor de abonnementskosten.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren