Verificaties voor Peppol


Om in Moneybird gebruik te kunnen maken van Peppol dienen er enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden via Instellingen > Vertrouwen en verificatie:

  • E-mailadres: middels een bevestigingse-mail wordt het e-mailadres dat in een afzenderadres staat geverifieerd. Wanneer je geen toegang hebt tot het e-mailadres kan deze niet geverifieerd worden.
  • Bankrekeningnummer: een iDEAL transactie van € 0,15 kan een IBAN bankrekeningnummer worden geverifieerd.
  • KVK-nummer: Er wordt een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KVK-database. In deze brief staat een verificatiecode die je moet invoeren waarna het KVK-nummer is geverifieerd.
  • Btw-nummer: wanneer een onderneming een btw-nummer heeft, moet deze ook worden geverifieerd. Om het btw-nummer te verifiëren moeten de adresgegevens die bij de KVK-nummer verificatie zijn verkregen overeenkomen de gegevens die in VIES staan.

Openstaande verificaties verlopen na 14 dagen en zijn daarna niet meer zichtbaar bij Instellingen > Vertrouwen en verificatie. Als de termijn is verlopen, moet er een nieuwe verificatie gestart worden.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren