Paypal betalingen verwerken in je administratie


Voor het verwerken van de betalingen via Paypal zijn twee verschillende werkwijzen mogelijk.

  1. De banktransactie koppelen aan de bijbehorende facturen: Bij het koppelen van de facturen aan de transactie kun je het bedrag in het veld aan de rechterkant even controleren, zodat het juiste bedrag gekoppeld wordt. Als PayPal transactiekosten heeft ingehouden, kun je daar een inkoopfactuur voor aanmaken en ook koppelen aan de banktransactie. Het is mogelijk om één betaling aan meerdere facturen te koppelen in Moneybird.
  2. Een aparte rekening aanmaken voor PayPal: Je kunt een aparte rekening aanmaken via Instellingen > Bank. Vervolgens kun je via het tabblad Bank de transacties handmatig toevoegen. Als je op de toevoegen-knop klikt, kies je voor 'handmatig transacties toevoegen'. Je kunt nu PayPal transacties toevoegen. De betalingen die je gedaan hebt, vul je in met negatieve bedragen en deze kun je na het opslaan aan de betreffende inkoopfactuur koppelen. Als je bedragen hebt ontvangen via PayPal, maak je transacties aan met positieve bedragen. De transacties kun je koppelen aan de bijbehorende facturen. Als PayPal een bedrag van je bankrekening heeft afgeschreven, is dit een bijschrijving op je PayPal-rekening. En andersom als je een uitbetaling van PayPal op je bankrekening hebt gehad, is dit een afschrijving op je PayPal-rekening. De banktransactie en de transactie op de PayPal rekening kun je beiden aan de categorie 'Kruisposten' koppelen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren