Voor elke gebruiker een persoonlijk gebruikersaccount


Om Moneybird te kunnen gebruiken, heb je een persoonlijk gebruikersaccount nodig. Hierin staat je e-mailadres en een wachtwoord opgeslagen. Een gebruikersaccount geeft je toegang tot één of meerdere administraties. Als je bent ingelogd kun je dus meerdere administraties benaderen. 

Zorg ervoor dat je gebruikersaccount altijd persoonlijk is. Jij bent de enige persoon die het wachtwoord mag weten. Koppel dus ook je persoonlijke e-mailadres aan het account, bijvoorbeeld voornaam@bedrijf.nl. Als je info@bedrijf.nl of administratie@bedrijf.nl gebruikt, kan dat later verwarring opleveren. 

Wijzigt je e-mailadres of vertrek je bij de organisatie waarvoor je een gebruikersaccount hebt bij Moneybird? Draag dan je account over door samen met je opvolger het e-mailadres (en het wachtwoord!) van je account te wijzigen. 

Rechten voor extra gebruikers

Wanneer je een extra gebruiker toevoegt aan jouw administratie, kun je kiezen welke rechten je deze gebruiker geeft. Je kunt ook instellen tot welke tabbladen deze gebruiker toegang krijgt.

  • Als je een gebruiker aanmaakt met de rechten van ‘Eigenaar’, dan heeft deze gebruiker ook de mogelijkheid om het pakket en gegevens aan te passen via Instellingen > Abonnement of om gebruikers toe te voegen via Instellingen > Gebruikers.
  • Geef je de rechten van 'Medewerker' of 'Boekhouder', dan heeft deze gebruiker alle functionaliteiten, behalve de mogelijkheid om het pakket of gegevens aan te passen of om gebruikers toe te voegen. 
  • Geef je toegang tot bepaalde tabbladen, dan ziet deze gebruiker alleen de informatie op die tabbladen en de daarbij behorende rapporten. 

Nieuwe medewerker uitnodigen.

Als je iemand toegang geef tot bepaalde tabbladen, ziet hij of zij alle gegevens uit die tabbladen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om iemand alleen toegang te geven tot facturen die hij of zij zelf heeft aangemaakt. Je ziet altijd alle facturen. Het is ook niet mogelijk om een gebruikers alleen leesrechten te geven. 

In de gebeurtenissen-tijdlijn zie je alleen de gebeurtenissen die betrekking hebben op de onderdelen waar je toegang tot hebt. Als je bijvoorbeeld als gebruiker alleen toegang hebt tot het onderdeel offertes, dan zie je geen gebeurtenissen van het Administratie-instellingen-gedeelte of de onderdelen Facturen, Inkomend, Bank en Instellingen.

De video is opgenomen met de oude navigatie en komt niet geheel overeen met de werkelijkheid. Nieuwe video’s volgen!


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren