Periodes vergrendelen
Om een periode te vergrendelen in Moneybird ga je naar
Tandwiel > Administratie-instellingen > Vergrendelde periode
. Daar kies je de datum
tot wanneer je gegevens wilt vergrendelen. Moneybird berekent de datum tot wanneer je maximaal kunt vergrendelen. Daarbij wordt onder andere gekeken naar:
- De datum van de oudste banktransactie die nog niet is verwerkt.
- Banktransacties die nog via de automatische bankkoppeling kunnen binnenkomen.
- Periodieke facturen die automatisch worden verzonden en in een periode worden geboekt.
Hoe zie ik dat gegevens vergrendeld zijn?
Wanneer een factuur, inkoopfactuur of banktransactie gegevens bevat uit een vergrendelde periode, dan zie je dat in één oogopslag door het slotje. Moneybird staat je in dat geval ook niet meer toe om de factuur, inkoopfactuur of banktransactie te verwijderen of te bewerken.
Hoe kan ik toch gegevens in een vergrendelde periode boeken?
Als je tòch gegevens wilt toevoegen, bewerken of verwijderen die in een vergrendelde periode vallen kun je dit doen door de datum van de vergrendelde periode te wijzigen. Wees hierbij verstandig en overleg eerst met je adviseur of accountant.
Voor het wijzigen van de vergrendelde periode ga je naar Tandwiel > Administratie-instellingen > Vergrendelde periode
. Vervolgens kies je voor Bewerk vergrendelde periode
om een nieuwe datum in te stellen van vòòr de periode waarin je wijzigingen wilt maken.
Natuurlijk is het verstandig om na de wijziging in de administratie de periode vergrendeling weer up-to-date te brengen!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren