Kosten doorberekenen aan je klant


Als je kosten maakt die vergoed worden door jouw klant, zijn er twee zaken die je in je boekhouding kunt regelen:

  1. Je kunt de kosten die je hebt gemaakt inboeken als kosten via het tabblad Inkomend.
  2. Het bedrag dat je bij je klant in rekening brengt, kun je op de verkoopfactuur toevoegen. Je kunt desgewenst een speciale omzetcategorie aanmaken voor de kosten die je doorberekent, zodat het bedrag apart in je resultatenrekening wordt vermeld.

Als de gemaakte kosten volledig vergoed worden door je klant, wordt de omzet evenals de kosten in de resultatenrekening verhoogd met hetzelfde bedrag, waardoor per saldo je winst hetzelfde blijft.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren