Administratie opschonen
Correctieboeking maken
Oude gegevens verwijderen
- Als je facturen of offertes wilt verwijderen, open je het document en kies je bovenaan voor
Extra > Verwijder factuur/offerte
. Verzonden facturen kun je alleen verwijderen op volgorde van toevoegen, te beginnen bij de factuur die je het laatst hebt aangemaakt. - Als je een inkoopfactuur/bon wilt verwijderen, open je het document en klik je bovenaan op het prullenbakje.
- Als je banktransacties wilt verwijderen, kan dat per afschrift. Je kunt banktransacties per afschrift verwijderen als je het afschrift zelf hebt toegevoegd. Open eerst het afschrift via het bruine of groene koppel-icoon links van de transactie, klik vervolgens bovenaan op het prullenbakje. Let er op dat het verwijderen definitief is. Transacties die zijn toegevoegd via een bankkoppeling, kunnen niet worden verwijderd als de koppeling nog actief is. Als je al meerdere afschriften hebt toegevoegd, kun je dit herhalen.
Nieuwe administratie aanmaken
Je kunt een hele nieuwe administratie aanmaken. Dit kan via je administratie-naam door links bovenaan via '+ Nieuwe administratie' een nieuwe administratie toevoegen. De nieuwe administratie zal dan helemaal leeg zijn en de instellingen van bijvoorbeeld de huisstijl en de workflows zullen weer de standaard instellingen zijn. In de nieuwe administratie kun je een beginbalans toevoegen.
De oude administratie kan de eigenaar van de administratie eventueel omzetten naar het gratis pakket via Instellingen > Abonnement
. Het gratis pakket gaat in aan het einde van de periode waarvoor de kosten al in rekening zijn gebracht.
Let op: als je in de bestaande administratie al gebruik maakt van een Moneybird Betaalrekening, dan is deze optie niet geschikt. Het is niet mogelijk om de aanmelding voor de Betaalproducten van de ene administratie naar de andere over te zetten als de administraties hetzelfde KVK-nummer hebben.