KVK-nummer aanpassen als Peppol is geactiveerd
Als Peppol is geactiveerd, kun je je KVK-nummer niet direct aanpassen omdat je KVK-nummer je 'adres' voor Peppol is. Volg de volgende stappen als je toch het nummer wilt wijzigen:
- Via
Instellingen > Peppol & UBL
kun je Peppol eerst uitzetten. - Via
Instellingen > Vertrouwen & verificatie
klik je op de regel met het geverifieerde KVK-nummer. In het volgende scherm klik je bovenaan op het prullenbakje om de verificatie van het KVK-nummer te verwijderen. - Via
Instellingen > Bedrijfsgegevens
pas je vervolgens het KVK-nummer aan in het standaard afzenderadres.
Als je Peppol wel weer wilt gebruiken, met het nieuwe KvK-nummer als 'adres', kun je via Instellingen > Vertrouwen & verificatie
het nieuwe KVK-nummer verifiëren. Daarbij wordt er een brief gestuurd naar het adres dat bij de KVK is geregistreerd. In de brief staat een code die je via Instellingen > Vertrouwen & verificatie
kunt invullen om het nieuwe KVK-nummer te verifiëren.
Zodra alle gegevens weer geverifieerd zijn, kun je Peppol weer aanzetten.
Let op: Als je een nieuw KVK-nummer hebt, moet er soms een nieuwe boekhouding gestart worden, in plaats van dat je het KVK-nummer in je huidige boekhouding aanpast. Als je in jouw situatie een nieuwe boekhouding moet starten, kun je klikken op de administratie-naam links bovenaan en vervolgens op '+ nieuwe administratie'. De nieuwe administratie is eerst helemaal leeg. Via de instellingen kun je onder andere het afzenderadres, de huisstijl en de workflows naar wens instellen, zodat je aan de slag kunt met de nieuwe administratie. Als er in de huidige administratie niet meer actief gewerkt hoeft te worden, kun je het pakket via Instellingen > Facturen & jouw pakket
terugzetten naar het gratis pakket. In het gratis pakket blijven alle ingevoerde gegevens beschikbaar, maar kun je niet meer onbeperkt nieuwe boekingen toevoegen.