Klant met Hotmail, Outlook of Office 365 ontvangt mail in spam
Het kan voorkomen dat je klant jouw e-mail met facturen of offertes terugvindt in de spam. Hotmail, Outlook of Office 365 zijn e-maildiensten die erom bekend staan dat ze om allerlei onduidelijke redenen e-mails in de spambox laten verdwijnen. Dit geldt niet alleen voor e-mails vanuit Moneybird, maar voor talloze andere e-mails.
Er zijn drie dingen die mogelijk kunnen helpen:
- Vraag aan je klant of hij jouw e-mailadres en het domein van Moneybird wil aanmerken als veilig. Dat kan hij doen in de web interface van Hotmail via
Tandwiel > Alle Outlook instellingen weergeven > Ongewenste e-mail > Jouw e-mailadres
en het domein ‘@deliver.moneybird.com’ kan toegevoegd worden aan ‘Veilige afzenders en domeinen’. - Vraag aan je klant of hij de e-mail steeds handmatig kan verplaatsen naar de inbox en markeren als 'geen spam'. De spamfilter kan hier na verloop van tijd van leren.
- Vraag je klant om een klacht in te dienen bij Microsoft dat deze mail steeds onterecht als spam wordt gemarkeerd.