Aanbetalen van facturen
Binnen Moneybird zijn er twee manieren om aanbetalingen te realiseren op een factuur. Je maakt hiervoor meerdere facturen, of je maakt één factuur waar je meerdere betalingen op registreert.
1) Je maakt meerdere facturen
Het is mogelijk om meerdere deelfacturen te versturen, hierbij bevat de eerste factuur de aanbetaling en de volgende facturen het resterende bedrag. Het voordeel van meerdere facturen is dat je de btw over het resterende bedrag pas hoeft te betalen als je deze deelfacturen verzendt. Zeker als het project meerdere maanden loopt hoef je hierdoor de btw niet heel ver voor te financieren.
2) Je maakt één factuur, waar je meerdere betalingen op registreert
Het is ook mogelijk om het volledige bedrag op één factuur te zetten. Je klant zal eerst een deel van het volledige bedrag overboeken, dit kun je registreren als deelbetaling bij de factuur, door de betreffende banktransactie aan de factuur te koppelen. Na het registreren van deze betaling zal de factuur op Openstaand
blijven staan, maar zal op de factuur zelf (en in de online weergave) duidelijk te zien zijn dat een deel van de factuur al voldaan is.
Aanbetalingen vanuit offertes
Vanuit een offerte is het mogelijk om een factuur te maken. Het is mogelijk om meerdere facturen te maken op basis van één offerte. Na het klikken op Factureer offerte
kun je de factuur naar wens aanpassen, bijvoorbeeld door het bedrag te verlagen naar een bedrag van de aanbetaling. Zodra je de laatste factuur voor de offerte gemaakt hebt kun je de offerte handmatig als gefactureerd markeren.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren